19 kníh o spánku

Milujete dni, kedy sa poriadne vyspíte a ani jeden krát sa v noci nezobudíte?
Máte krásne sny a ste úplne odpočinutý alebo, ako sa hovorí, vyspatí do ružova?
Tieto noci sa nám však čoraz viac zdajú ako legendy, ktoré nie sú pravdivé.
Aj vy máte problémy so spaním či večer zaspať?
Verte, že nie ste jediný. Mnoho ľudí trpí s problémami so spaním. Prinášame vám zoznam kníh, ktorý vám spánok, ako taký priblíži. Odpovie na otázky prečo spíme, prečo je spánok dôležitý či koľko spánku naozaj potrebujeme. V knihách nájdete taktiež mnoho rád, ako si poradiť ak neviete zaspať.

Zdravý spánok (Chris Idzikowski)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, čeština

Renomovaný odborník na spánok v tejto knihe opisuje, ako bojovať s únavou, nespavosťou, nočnými morami, chrápaním a problémami so spánkom u detí. Ponúka v nej istú cestu ku kvalitnému nočnému odpočinku s využitím prirodzených liečebných prostriedkov (napríklad meditácia, masáže, bylinky a aromaterapia), ktorý nám dodá energiu. Viac než 60 farebných umeleckých obrázkov podčiarkuje atmosféru knihy a slúži na inšpiráciu.

Prečo spíme (Matthew Walker)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, čeština, čeština e-kniha, čeština audio-kniha, angličtina 

Spánok patrí k najdôležitejším, ale najmenej pochopeným aspektom nášho života, zdravia a dlhovekosti. Donedávna vedci nedokázali odpovedať na otázky prečo spíme, ako spánok pomáha nášmu telu a mozgu, prečo nás postihnú ničivé zdravotné následky, keď nespíme. Najmä v porovnaní s našimi ostatnými základnými životnými potrebami jesť, piť a rozmnožovať sa, sme účel spánku dlhé roky nedokázali pochopiť. Prudký príval vedeckých objavov za ostatné dve desaťročia však do tejto oblasti vniesol nové svetlo. Teraz nám vynikajúci neurovedec a odborník na spánok Matthew Walker umožňuje porozumieť životnej dôležitosti spánku a snívania. Okrem mnohých iných funkcií, spánok posilňuje našu schopnosť učiť sa, zapamätávať si a robiť logické rozhodnutia. Usmerňuje naše emócie, dopĺňa imunitný systém, dolaďuje metabolizmus a reguluje náš apetít. Snívanie upokojuje bolestné spomienky a vytvára priestor virtuálnej reality, v ktorom mozog spája minulé poznanie so súčasným a podnecuje kreativitu.

martinus.sk

Chcem kvalitný spánok (Harriet Griffey)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, angličtina 

Niekedy je ťažké zistiť, čo vám bráni v pokojnom spánku. Dobrá správa však znie: ak pochopíte tento proces, môžete urobiť veľa pre jeho zlepšenie. Kniha Chcem kvalitný spánok sa zameriava na celý 24-hodinový deň – to, čo robíme v čase bdenia, totiž ovplyvňuje nočný spánok. Dozviete sa v nej, ako prirodzené spánkové cykly, zvyky, cvičenie, to, čo a kedy jeme, a spôsob nášho života prispievajú ku kvalite spánku. Základom krokov, ktoré by ste mali podniknúť, sú vedecké poznatky o spánku, kniha preto prináša praktické a dostupné riešenia. Či už trpíte občasnými, alebo chronickými problémami, vašou odmenou čoskoro bude kvalitný nočný spánok.

Efektívnejší spánok (Shawn Stevenson)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina,  slovenčina e-kniha, čeština, čeština e-kniha

Pokiaľ ide o zdravie, jeden jeho predpoklad – spánok – sa trestuhodne prehliada. Vďaka kvalitnému spánku sa človek ľahšie zbavuje nadbytočného tuku, predchádza chorobám, zostáva produktívny a zlepšuje si prakticky každý aspekt fungovania mysle i tela. Zistil to aj Shawn Stevenson, keď mu degeneratívna choroba kostí zničila sen stať sa profesionálnym atlétom. Vtedy zanevrel na svoje zdravie i telo, no neskôr dospel k záveru, že musí existovať aj lepší spôsob riešenia situácie. Skvalitnil si spánok a zoptimalizoval výživu, vďaka čomu sa uzdravilo nielen jeho telo, ale zlepšila sa i jeho fyzická kondícia. V knihe Efektívnejší spánok ponúka tipy a triky, vďaka ktorým si zabezpečíte najlepší možný spánok a zdravie. Počas 14-dňovej úpravy spánku si vytvoríte ideálnu spánkovú svätyňu, obmedzíte množstvo slnečného svetla prenikajúceho do spálne a budete si regulovať cirkadiánne rytmy. Dozviete sa, ktoré živiny a výživové doplnky potrebujete na normalizáciu spánku, a spoznáte cviky a kondičné tipy, ktoré vám pomôžu zostať fit z telesného aj duševného hľadiska.

Spánek (Nick Littlehales)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština e-kniha, angličtina 

Až jednu tretinu svojho života strávime spánkom. Väčšina z nás spí ale nepokojne, často sa budí a únavu následne počas dňa zaháňa množstvom kofeínu a cukru, a to aj napriek tomu, že hodiny strávené v posteli úplne zásadne ovplyvňujú našu náladu, motiváciu i rozhodovacie schopnosti. Ba, čo viac, úplne zásadne riadi nielen náš pracovný výkon, ale predovšetkým zdravie. V knihe sa dozviete viac ako sa dobre vyspať. 

Spánek (Chris Winter) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština e-kniha 

Trápi vás zlé spanie? Trpíte častou únavou, nespavosťou alebo spánkovou poruchou, ktorá obťažuje vás alebo niekoho z vašich blízkych? Ak chcete naozaj vyriešiť problémy so spaním, tipy a triky z internetu vám najskôr nepomôžu. Potrebujete skutočne pochopiť, ako spánok funguje a čo presne sa deje s tým vaším. Až potom dokážete nájsť spôsob, ako lepšie spať.Kniha neurológa a spánkového odborníka Chrisa Wintera je podložená najnovšími vedeckými výskumami v oblasti spánku a čerpá z autorovej mnohoročnej praxe, počas ktorej pomohol mnohým pacientom ku kvalitnému nočnému odpočinku a môže pomôcť aj vám. 

Noční škola (Richard Wiseman)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina 

Britský vedec, spisovateľ a šíriteľ vedy Richard Wiseman predstavuje novú vedu o spánku: prehľadne usporiadaný súbor najnovších vedeckých poznatkov o spánku, jeho dôležitosti a nebezpečenstvách spojených s jeho nedostatkom. Upozorňuje na to, že zlý spánok negatívne ovplyvňuje medziľudské vzťahy, znižuje produktivitu práce, výrazne zvyšuje riziko vzniku vysokého krvného tlaku, rakoviny, cukrovky a obezity. Predovšetkým však čitateľom ponúka rad overených metód umožňujúcich každému dobre a dostatočne sa vyspať. 

Spánková revoluce (Arianna Huffington)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština e-kniha, angličtina 

Nachádzame sa uprostred krízy spôsobenej spánkovou depriváciou, ktorá má ďalekosiahle dôsledky – pre naše zdravie, pracovný výkon, vzťahy a tiež pre našu spokojnosť. Spoluzakladateľka a šéfredaktorka spravodajského webu The Huffington Post vo svojej novej knihe smelo vyhlasuje, že to, čo skutočne potrebujeme, je spánková revolúcia. Získať späť kontrolu nad svojimi životmi môžeme len tak, že obnovíme svoj vzťah k spánku. V dnešnom zrýchlenom, vždy pripojenom, neustále vystresovaní a spánková deprivované svete je naša potreba kvalitne prespať noci dôležitejšia, než kedykoľvek predtým. 

Spánek (Arlene K. Ungerová) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

50 cvičení vedomej pozornosti, ktorá vám prinesie pokojný spánok. Táto ilustrovaná príručka pre dosiahnutie lepšieho spánku je určená každému, komu jeho zaneprázdnená myseľ nedá v noci spať. Vizualizácia, ktoré v nej nájdete, vám pred spaním pomôžu vypnúť, kniha naviac obsahuje praktické rady, ako zlepšiť svoju spánkovú hygienu.

Na dobrú noc (Osho) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha 

Je známe, že zaspať na pohovke pred televízorom či počítačovou obrazovkou pôsobí na spánok rušivo a počas takého spánku si neoddýchneme fyzicky ani duševne. Činnosť, ktorú robíme večer, priamo ovplyvňuje kvalitu nášho spánku. Kniha Na dobrú noc ponúka možnosť, ako ukončiť deň s pokojnou a uvoľnenou mysľou. Oshov prístup je meditatívny a hlboký, stačí si každý večer pred spaním prečítať príslušnú pasáž, lebo už samotné jej čítanie je rozjímanie. Jeho slová nie sú súčasťou žiadnej teórie, ktorú treba prijať alebo vyvrátiť; nevyžadujú od čitateľa, aby sa stal nasledovníkom alebo veriacim. V skutočnosti ani nie sú také dôležité samotné slová, ale skôr to, čo sprostredkúvajú. Stačí sa na ne večer naladiť a umožniť tak spánku, aby sa odvíjal harmonicky.

Spokojený spánek (Deepak Chopra)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

Autor v knihe predkladá pozoruhodný a nový návod k docieleniu plnohodnotného spánku, ktorý patrí k najdôležitejším aspektom nášho celkového zdravia a vitality.

Tajemství dobrého spánku (Ronald R. Kotler, Maryann Karinchová)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

Viete, že spánkom strávime tretinu života? Bez kvalitného spánku sa cítime unavení, v práci sa nám krížia oči, a preto pijeme toľko kávy, až sa celí trasieme. Milióny ľudí trpí poruchami spánku a drvivá väčšina z nich nie je diagnostikovaná ani liečená. Oveľa horšie ale je, že nepoznáme riziká spojené s poruchami spánku, vrátane jeho nedostatku, a že si neuvedomujeme, že pomoc máme na dosah ruky. 

Why Can’t We Sleep? (Darian Leader)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština e-knihaangličtina 

Každý štvrtý dospelý človek spí zle. Predpisy na lieky na spanie sa za posledné tri desaťročia dramaticky zvýšili, rovnako ako výskyt spánkových kliník. Spánok býval v prirodzenom stave, ľahký ako dýchanie, ale čoraz viac je to neistý tovar. Nie je to tak? Od priemyselnej revolúcie po modré svetlo na našich telefónoch, od starodávneho umenia interpretácie snov až po modernú vedu o Freudovi, je spánok spojený so širšími spoločenskými vzormi, s posunom noriem a očakávaní. Spojením kultúrnych, sociálnych, ekonomických a psychoanalytických vplyvov sa Darian Leader ponorí do pravdy o tejto univerzálnej ľudskej skúsenosti.

Mystery of Sleep (Meir Kryger)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Autoritatívny a prístupný sprievodca tým, čo sa stane, keď v noci zavrieme oči. Tretinu života trávime v posteli, ale koľko toho v skutočnosti pochopíme o tom, ako na nás zasahuje spánok?  Zlý spánok môže byť príznakom choroby, dôsledkom nedostatku vitamínov alebo železa alebo príčinou mnohých ďalších problémov, či už spánku alebo bdenia. Mnoho ľudí, dokonca aj zdravotnícky personál, si stále neuvedomuje nebezpečenstvo zlého či nedostatočného spánku. Každý potrebuje dobrý spánok a veľa z nás bude mať počas života problémy so spánkom. Kniha je sprievodcom sveta spánku a záhadnými poruchami, ktoré ho ovplyvňujú.

www.martinus.sk

The Magic of Sleep (Michael Acton Smith)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Kniha vám povie všetko, čo ste kedy chceli vedieť o spánku, ale boli ste príliš unavení na to, aby ste sa pýtali. Ako najaktívnejší čas pre náš mozog a najdôležitejší prvok pre pokojnejší a šťastnejší život sa spánok stal témou našej doby. Michael Acton Smith píše dokonalého sprievodcu dobrým spánkom. Táto kniha, ktorá je nádherne ilustrovaná a nabitá fascinujúcimi faktami a anekdotami, obsahuje tipy na zmenu života.

Každé dieťa môže dobre spať (Anette Kast-Zahn, Harmut Morgenroth)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina

Budí sa vaše dieťa často v noci alebo vstáva a viditeľne ožíva už o piatej hodine ráno? Nemôže večer zaspať, prípadne vymýšľa všemožné dôvody preto, aby nemuselo zostať v posteli? Nebojte sa, nie je to jav, s ktorým sa musíte zmieriť! Táto kniha vás naučí jednoduché a účinné metódy, ako naučiť dieťa dobre spať a prípadne ako ho naučiť spať v čase, keď to vyhovuje aj vám.

How to Sleep Well (Neil Stanley)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch:  angličtina

Nikdy nebolo dôležitejšie dobre sa vyspať. Kniha „Ako sa dobre vyspať“ je sprievodca, ktorý môže zmeniť váš spánok a pomôcť vám žiť plnohodnotnejšie. Objavte rady týkajúce sa spánku, ktoré fungujú, a tipy, ktoré sú jednoducho šikovné.

Čo je spánok?

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina

Čo sa deje, keď spíš? Prečo spánok potrebujeme? A čo sú vlastne sny? Pssst… 

I Can’t Sleep (Gracia Iglesias)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Je to univerzálny problém – bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažia, deti jednoducho nemôžu zaspať! Snáď pomôže počítanie oviec? Ale týmto ovciam nestačí veselo preskakujúce ploty. Namiesto toho ožijú a rozhodnú sa preskúmať dom!

Tagged :