12 kníh o brandingu
Ak chcete vyčnievať z davu, ak máte túžbu budovať efektívnu a nezabudnuteľnú značku, ste na správnom mieste. Pretože knihy sú skvelým zdrojom vedomostí a inšpirácie, či už ste dizajnérom, generálnym riaditeľom alebo obchodníkom, mali by ste si určite prečítať aspoň jednu z týchto knižných odporúčaní na branding.
Co je branding? (Matthew Healey)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina
Súčasne s globalizáciou sa zvyšuje aj význam dobrého brandingu. Kniha slúži ako prístupný sprievodca, ktorého cieľom je vniesť do tejto zložitej témy svetlo a poriadok. Pozerá sa na princípy fungovania značky (brand), skúma proces brandingu a predkladá názory, ktoré môže každý aplikovať pri svojej vlastnej práci s brandingom.
Designing Brand Identity (Alina Wheeler)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Najpredávanejší sprievodca brandingom, aktualizovaný o objavujúce sa trendy a technológie, kniha poskytuje dôkladné poradenstvo pre celý tím budovania značky s univerzálnym päťstupňovým procesom vývoja a implementácie značky. Táto kniha poskytuje odborné poznatky o všetkých aspektoch procesu, od výskumu a analýz, cez uvedenie na trh a správu, a popisuje osvedčené postupy, vďaka ktorým sa budujú lepšie značky.
The Brand Gap (Marty Neumeier)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Brand Gap je prvou knihou, ktorá predstavuje jednotnú teóriu budovania značky. Zatiaľ, čo väčšina kníh o značke je zameraná na strategický alebo kreatívny prístup, táto kniha ukazuje, ako sa obidva spôsoby myslenia môžu spojiť a vytvoriť „charizmatickú značku“ – značku, ktorú zákazníci považujú za nevyhnutnú pre ich život.
Brand New (Wally Olins)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština
Aká je budúcnosť značiek a brandingu? Znamená globalizácia, že rôznorodosť a jedinečnosť budú pôsobením obrích nadnárodných spoločností postupne vymazané zo sveta? Začnú sa snáď všetky miesta na našej planéte podobať jedno druhému ako vajce vajcu?
Fascinujúce kniha, ktorá sa zaoberá všetkými podstatnými aspektmi sveta brandingu. So svojím typickým prenikavým štýlom analyzuje problémy, ktorým dnes čelí firmy, kritizuje ich chybné kroky, a chváli tie, ktoré podľa všetkého efektívne budujú a vedú značky v našom novom svete. Zároveň sa zamýšľa nad budúcnosťou brandingu.
Branding (Michael Johnson)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
V knihe Johnson rozoberá každodenné značky až po ich základné komponenty s prípadovými štúdiami, ktoré nám umožňujú pochopiť, prečo vyberáme jeden produkt alebo službu nad druhým, a umožňujú nám pochopiť, ako zdanlivo jemné vplyvy môžu ovplyvniť kľúčové životné rozhodnutia. Prvá časť knihy ukazuje, ako sa zrod značky nezačína nájdením riešenia, ale skôr identifikáciou správnej otázky chýbajúcej medzery na trhu, na ktorú je potrebné odpovedať. Johnson pokračuje v odhaľovaní skrytých prvkov podieľajúcich sa na vytváraní úspešnej značky, a to od línie, ktorá dáva značke príbeh a účel pre chytré použitie typografie, ktorá spája dizajn a jazyk.
Do Purpose (David Hieatt)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Najdôležitejšie značky na svete nám dávajú niečo pocítiť. Robia to preto, lebo majú niečo, čo chcú zmeniť. A ako zákazníci chceme byť súčasťou tejto zmeny. Tieto spoločnosti majú dôvod na to, aby existovali nad rámec zisku: majú svoj účel. Áno máme radi produkt, ktorý vyrábajú. Najradšej na nich však milujeme zmeny, ktoré robia. Účel je neuveriteľne silná vec. Poskytuje silu bojovať proti nemožnému. Rozpráva váš príbeh, buduje vaše tímy a definuje vašu kultúru.
More Than a Name (Jonathan Baldwin)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Táto kniha skúma nový svet značky – teraz silnejší a prominentnejší ako kedykoľvek predtým. Tvrdí, že značka je oveľa viac než len logo, ktoré pojednáva o väčšom kreatívnom a ekonomickom procese budovania značky, ako aj o psychologickej teórii pôsobiacej a úspešných značiek. Text je podporený praktickými tipmi a cvičeniami, ako aj príkladmi zo súčasnosti od niektorých najznámejších svetových značiek a značkových agentúr.
Brand Identity Now! (Julius Wiedemann)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Kniha skúma logá, obrázky a strategické aplikácie zapojené do každého značkového projektu. Predstavuje viac ako 150 vynikajúcich značiek z viac ako 20 krajín vrátane volebnej kampane Obamu ’08, Múzea umenia a dizajnu, Digitálneho vodného pavilónu na Expoagua Zaragoza 2008 a ponuky New Yorku na Olympijské hry 2012.
Branding neziskových organizací (Dita Hommerová)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština
Publikácia čitateľa zoznámi s doterajšími teoretickými poznatkami brandingu a ukáže politiku riadenia značky ako potenciálneho a efektívneho riešenia na dosiahnutie dlhodobých cieľov a stratégií, ktoré aj neziskové organizácie môžu doviesť k vytúženému stabilnému rozvoju a úspechu a prispeje k zabezpečeniu ich udržateľnosti.
Identity Designed (David Airey)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Ideálny pre študentov dizajnu, nezávislých dizajnérov a podnikateľov, ktorí chcú rozšíriť svoje chápanie efektívneho dizajnu v podnikaní, je Identity Designed definitívnym sprievodcom vizuálnou značkou.
Brand & Branding
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Brand & Branding je starostlivý výber projektov značky z rôznych krajín, ktoré zahŕňajú korporatívne obrázky, ktorých príťažlivosť spočíva v ich presvedčivej grafike, a ďalšie projekty so širokým obrázkom implantovaným do niekoľkých rôznych aspektov; funkcia značky bude evidentne jasná. Najskôr sa zrodí značka, až potom sa vytvorí!
Jak se budují značky (Byron Sharp)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština
Táto kniha odpovedá na kľúčové otázky, ktorí pracovníci marketingu rozoberajú každý deň. Otázky typu: ako podporiť rast a štruktúru značky, ako funguje reklama, akákoľvek suma je potrebné vložiť do propagácie, vyplatiť sa vernostné programy, sú zákazníci lojálni. Kniha prináša výsledky desiatky rokov trvajúcich výskumov zrozumiteľnou formou pre všetkých obchodníkov. Je to prvá kniha svojho druhu, ktorá prezentuje zákonitosti obchodu a propagácie. Najvýraznejším kladom tejto knihy je, že pravidlá a zákonitosti v nej fungujú v rôznom čase aj v rôznych častiach sveta.