17 najlepších kníh ak navrhujete alebo chcete navrhnovať logá
Svet je plný fantastických kníh o grafickom dizajne, ktoré ponúkajú slová múdrosti, inšpiráciu v dizajne na základe hlavných princípov a techník. Aké ale sú najlepšie knihy s logami pre grafikov, aby si zlepšili svoje schopnosti, inšpirovali sa a naučili sa nejaké nové techniky? Prinášame zoznam top kníh, ktoré sú zamerané práve na fenomén zvaný logo.
Logo (David Airey)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština,
Atraktívna vizuálna identita patrí často medzi to najcennejšie, čo moderná firma vlastní. Grafik musí vo svojom návrhu vystihnúť jej hodnoty, filozofii či odbor činnosti a zároveň výsledok má byť použiteľný pre najrôznejšie médiá a pretrvať desaťročia. Je v tom niečo umu, veľká dávka usilovnosť a predovšetkým rokmi nazbierané know-how. Popredný svetový grafik špecializujúci sa na tvorbu log práve to najcennejšie – praktické rady získané bohatými skúsenosťami – zozbieral a prehľadne tematicky usporiadal do knižnej podoby.
Design Loga (Matthew Healey)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina
Prečo sú niektoré logá úspešnejšie ako iné? Čo tvorí ich nezameniteľný punc? Ktoré aspekty by mal grafik vo svojom diele zohľadniť, aby vystihol podstatu zadávateľa a podčiarkol jeho jedinečnosť? Analýza kľúčových prvkov starostlivo vybraných log z celého sveta doplnené odborným výkladom vám poskytne uspokojivé odpovede na všetky tieto a podobné otázky. Získate ako inšpiráciu, tak teoretické základy pre prácu v odbore.
Logo Design Toolbox
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
S týmto súborom praktických šablón poskytuje autor návrhárom užitočné podklady pre implementáciu ich vlastných nápadov. Všetci dizajnéri tento problém poznajú: jeden prvok stále chýba a konečný termín sa rýchlo blíži. Vedia si predstaviť vhodný komponent, ale keďže nie je po ruke, musia si ho najskôr vytvoriť časovo náročným procesom. Čo by mohlo pomôcť zjednodušiť a skrátiť typické procesy návrhov? Ktoré nástroje by človek vždy chcel mať k dispozícii? Alexander Tibelius so svojimi 900+ šablónami pre súčasný grafický dizajn a logo poskytuje návrhárom správne základné materiály na ďalšie spracovanie a ladenie.
Logo & Corporate Identity (Ondřej Kafka, Michal Kotyza)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština
Kniha je určená všetkým, ktorí potrebujú získať viac informácií o tomto nesmierne dôležitom nástroji modernej komunikácie značky so svojím okolím.
Symbol (Steven Bateman, Angus Hyland)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Táto kniha skúma vizuálny jazyk symbolov podľa ich najzákladnejších prvkov: formy. V knihe je kategorizovaných vyše 1 300 symbolov z celého sveta podľa vizuálneho typu, zbavených všetkých agend, významov a správ, ktoré s nimi môžu byť spojené, aby bolo možné bez rušenia posúdiť účinnosť ich zloženia a vplyvu a aby si ich čitateľ mohol vychutnať. Každý symbol je označený titulkom s informáciami o tom, pre koho bol navrhnutý, kto ho navrhol, kedy a čo tento symbol predstavuje. Tieto časti sú popretkávané krátkymi, ale podrobnými prípadovými štúdiami s klasickými príkladmi stále používaných symbolov a výnimočnými príkladmi nedávno navrhnutých symbolov.
Symbols (Joseph Piercy)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Od log cez vlajky až po interpunkčné znamienka sú symboly všade okolo nás. Ale sme tak zvyknutí, že ich vidíme, že nikdy nepochybujeme, prečo je napríklad symbol srdca anatomicky nesprávny alebo prečo je symbol Bluetooth pomenovaný po dánskom kráľovi z desiateho storočia, ktorý potrebuje zubnú prácu. Symboly ukazujú, aký veľký význam sa prikladal najmenším a najjednoduchším myšlienkam, a obsahuje viac ako štyridsať najvýznamnejších symbolov z náboženstva, politiky a populárnej kultúry v priebehu storočí.
Responsive Logos (Wang Shaoqiang)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Technologický vývoj dáva ľuďom možnosť prijímať informácie z rôznych zdrojov pomocou rôznych zariadení. Dnes, keď sa stáva trendom budovania značky, schopnosť prispôsobenia sa stala dôležitejšou, keďže v rámci rozmanitého spektra súčasných displejov a formátov si musí logo zachovať svoju osobnosť a identitu v širokej škále veľkostí. Rovnako ako webové stránky, aj značky sa prispôsobujú a menia svoj vizuálny vzhľad v závislosti od šírky zobrazovacích zariadení.
Logo (Michael Evamy)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Táto biblia poskytuje grafickým dizajnérom nevyhnutný referenčný zdroj pre návrh loga.Viac ako 1 300 log je zoskupených podľa základnej vizuálnej podoby. Táto rozsiahla zbierka obsahuje diela minulých majstrov, ako sú Paul Rand a Saul Bass, spolu s najzaujímavejšími prácami súčasných a začínajúcich dizajnérov. Séria krátkych textov hovorí o najnovšom vývoji v dizajne loga, zatiaľ čo indexy klientov, sektorov a dizajnérov zabezpečujú rýchly prístup ku každému logu. Toto je kompletná kniha pre každého grafického dizajnéra.
Logo Design (Julius Wiedemann)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Dobré logo môže glamourovať takmer všetko. Kniha je usporiadaná do kapitol podľa témy a skúma ako sa text, obrázok a nápady destilujú do loga naprieč udalosťami, módou, médiami, hudbou a maloobchodmi. Vďaka práci od hviezdnych mien i menej známych tvorcov je to vynikajúca referencia pre študentov a odborníkov v oblasti dizajnu a marketingu ako aj pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o vizuál a filozofiu identity značky.
Logo Design – Global Brands (Julius Wiedemann)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Vitajte v najkomplexnejšom katalógu log. Táto encyklopédia sústreďuje svoje hľadanie na korporátnu identitu internacionálov a zhromažďuje približne 4 500 ochranných známok s informáciami o dizajnéroch, roku vytvorenia, krajine a značke. V praktickej veľkosti príručky je to rozsiahly prieskum súčasnej vizuálnej kultúry.
Logo Mania (Bob Gill)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Prísť s novými nápadmi na prácu s logami môže byť veľmi náročný proces. Táto kniha ponúka návrhárom mnoho nových spôsobov, ako pristupovať ku každej práci alebo nad ňou premýšľať. Pre každú prácu s logom existuje veľa riešení, nielen jedna dokonalá známka.V zadnej časti knihy to dokazuje navrhnutím 31 rôznych log pre rovnakú spoločnosť.
Letterhead and Logo Design 10
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Od loga cez štítky, vizitky až po obálky, kreatívne techniky a plnofarebné obrázky vykreslené v tejto širokej škále prác inšpirujú nové dizajnové riešenia pre odveké výzvy, ktoré si vyžadujú nový prístup. Ako dizajnérske firmy, tak aj ich zákazníci nájdu toto ako neoceniteľný zdroj inšpirácie a nápadov, ktoré upútajú pozornosť diváka a vytvoria trvalý dojem.
Řeč ikon (Felix Sockwell, Emily Potts)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština
S ikonami sa možno stretnúť kedykoľvek a kdekoľvek, sú naozaj všade okolo nás. Z pútavých, vtipných obrázkov sa postupom času vyvinul medzinárodne zrozumiteľný symbolický jazyk. Ľudia aj obchodné spoločnosti používajú ikony na podčiarknutie svojej jedinečnosti. V knihe nás autor nechá nahliadnuť pod pokrievku vývoja a tvorby ikon od prvej skice až po hotové diela určené k najrôznejším spôsobom použitia. Prevedie čitateľa krok za krokom procesom tvorby ikon, ukáže im širokú paletu možných prístupov, vizuálnych štýlov a riešenie najrozmanitejších zadaní.
Los Logos 7 (Robert Klanten)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Los Logos 7, posledné vydanie z našej série Los Logos, predstavuje aktuálny vývoj v oblasti dizajnu log. Rovnako, ako jeho šesť predchodcov aj táto najnovšia edícia predstavuje komplexný prehľad vizuálnych jazykov a štýlov, ktoré používajú špičkoví dizajnéri log z celého sveta. Toto nové kompendium, ktoré je vytlačené v známom formáte na šírku, nastavuje štandard pre referenčné knihy o dizajne.
Logolounge: Master Library (Bill Gardner, Catharine Fishel)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Táto práca je najlepšou zbierkou log podľa vizuálnej a koncepčnej kategórie I. Rovnako, ako v prípade iných kníh o logách aj táto séria má rovnaké inšpiratívne kreslenie. Pri podrobnom pohľade na konkrétne prvky loga poskytuje čitateľom odkaz, na ktorí môžu čerpať.
Logo Modernism (Jens Muller)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Táto publikácia od Taschen, ktorej autorom je Jens Müller, združuje približne 6 000 značiek zameraných na obdobie rokov 1940–1980, aby preskúmala, ako modernistické postoje a imperatívy zrodili firemnú identitu. Od mediálneho oblečenia cez maloobchodné giganty, letecké spoločnosti až po umelecké galérie je rozsiahly prieskum organizovaný do troch kapitol zameraných na dizajn: geometrická, efektová a typografická.
Marks of Excellence (Per Mollerup)
Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina
Marks of Excellence (prvý raz uverejnený v roku 1997) ponúka dôkladný prieskum ochrannej známky. Jeho história, vývoj, štýl, klasifikácia a význam v dnešnom svete. Kniha obsahuje rozsiahlu diskusiu o jej pôvode v heraldike, monogramoch, ochranných známkach majiteľa a osvedčeniach o pôvode. Obsahuje tiež komplexnú taxonómiu ochranných známok a abecedný zoznam tém ochranných známok.