13 kníh ak vás zaujíma grafický dizajn

Každý z nás aspoň raz v živote vytvorí nejaký dokument, ktorý môže byť zaradený do kategórie „grafický desing. Možno ste vytvorili plagát pre známeho alebo pozvánku na rodinnú oslavu. Nech je tomu akokoľvek, prinášame vám zoznam kníh či už dizajn je iba vˇase hobby alebo by ste sa s ním chceli živiť.

365 přikázání grafického designu (kolektív autorov) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

Opýtajte sa akéhokoľvek grafického dizajnéra na svete, podľa čoho vyberá font a farbu a, ako postupuje pri tvorbe nového layoutu a nikdy nebudete počuť rovnakú odpoveď. Každý tvorca má svoj vlastný kreatívny prístup a, čo je možno oveľa podstatnejšie, vlastný spôsob, ako vybrať a skombinovať stovky a stovky techník, ktoré sú pri tvorbe dizajnového projektu k dispozícii. Existujú však isté pravidlá, ktoré neprestanú nikdy platiť. Prinajmenšom, kým sa budeme pýtať, kadiaľ vedie cesta k najlepšiemu grafickému dizajnu. Táto príručka je najlepším pomocníkom pre stále početnejšiu skupinu grafikov, ktorí túžia dizajnu porozumieť. 

 

Řeč ikon (Felix Sockwell, Emily Potts)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

S ikonami sa možno stretnúť kedykoľvek a kdekoľvek, sú naozaj všade okolo nás. Z pútavých, vtipných obrázkov sa postupom času vyvinul medzinárodne zrozumiteľný symbolický jazyk. Ľudia aj obchodné spoločnosti používajú ikony na podčiarknutie svojej jedinečnosti. V knihe nás autor nechá nahliadnuť pod pokrievku vývoja a tvorby ikon od prvej skice až po hotové diela určené k najrôznejším spôsobom použitia. Prevedie čitateľa krok za krokom procesom tvorby ikon, ukáže im širokú paletu možných prístupov, vizuálnych štýlov a riešenie najrozmanitejších zadaní. 

martinus.sk

Grafický design (Timothy Samara) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

Vtipná a vyčerpávajúca príručka, ktorá obsahuje mnoho tipov a príkladov z oblasti grafického dizajnu. Podáva zrozumiteľný a komplexný opis základných zásad typografie, používanie farieb a postupov, ktoré vedú k tomu, aby všetky príslušné komponenty tvorili celok. Okrem informácií o pravidlách a postupoch prináša aj návody, ako pravidlá porušovať bez kompromitujúcich reakcií, aby bolo výsledné dielo ešte kreatívnejšie.

Designové myšlení (Paul Harris, Gavin Ambrose)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

V čom tkvie schopnosť dizajnéra prichádzať neustále s kreatívnymi nápadmi, nájsť spoločnú reč s klientom a mať s produktom výsledky u zamýšľaného publika? Kniha ukazuje, že toto umenie grafického dizajnu spočíva predovšetkým v uvedomení si dizajne ako cieľavedomého procesu, ktorý speje od ujasněného zadania cez získavanie informácií o prostredí, generovanie nápadov a ďalšie kroky až ku zvládnuté realizačnej fáze – a že ani tým celý proces ešte nekončí. Na názorných ukážkach uvidíte myšlienkové pochody a tvorivé metódy uplatňované najlepšími svetovými dizajnérmi a štúdiu v rôznych štádiách skutočných zákaziek.

Grafický design pro každého 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

Žijeme vo vzrušujúcej dobe, čo sa grafického dizajnu týka, s množstvom dostupných digitálnych nástrojov, o akých sa predtým grafikom ani nesnívalo. Na celom svete si môžu spoločnosti aj jednotlivci vytvárať vlastné návrhy vyhovujúce ich účely alebo produktmi. Táto kniha slúži ako jednoduchý a kompletný návod na vytváranie designov úplným začiatočníkom, samoukom, rovnako tak ako stredne pokročilým grafikom. Prevedie vás krok za krokom celým tvorivým procesom – od určenia cieľovej skupiny a budovanie značky až po publikácii vašej práce v tlačenej podobe alebo na internete. V celej knihe nájdete praktické projekty, v ktorých sa naučíte vytvárať letáky, webové stránky, e-shopy, produktové etikety a mnoho ďalšieho.

Graphic Design School (David Dabner, Sandra Stewart, Abbie Vickress)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

Škola grafického dizajnu je rozdelená do dvoch hlavných častí, „zásady“ a „prax“. Prvá časť sa zaoberá základmi dizajnu, ako sú kompozícia, hierarchia, rozloženie, typografia, štruktúra mriežky, farba atď. Druhá časť uvádza tieto základy do praxe a poskytuje informácie o štúdiových technikách a výrobných problémoch týkajúcich sa mnohých rôznych disciplín grafického dizajnu.

Grafický design v praxi (David Drabner) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

Úlohou designu je sprostredkovávať informácie, či už o produkte, koncepcii, či spoločnosti. Každý designér sa v praxi stretáva s problémom voľby tej správnej kombinácie prvkov, ktoré by informácie odovzdali čo najštýlovejším, najoriginálnejším a zároveň najúčinnejším spôsobom. Táto kniha objasňuje podstatu designu a snaží sa naučiť, ako vytvárať profesionálne návrhy vo firme, bez zbytočného zadávania práce profesionálnym grafickým štúdiám.

www.martinus.sk

The Secret Lives of Colour (Kassia St. Clair)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Kniha rozpráva neobvyklé príbehy 75 najfascinujúcejších farieb a odtieňov. Od blond po zázvorovú, hnedú, ktorá zmenila spôsob boja, na bielu, ktorá chránila pred morom, Picassovo modré obdobie po drevené uhlie na stenách jaskyne v Lascaux, kyslú žltú až kelovo zelenú a od šarlátových žien po cisársku fialovú, tieto prekvapivé príbehy prebiehajú, ako jasná niť v celej histórii. V móde, politike, umení či vojne rozprávajú farby  živý príbeh našej kultúry.

Grafický design pro samouky (Tony Seddon, Jane Waterhouse)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

Každý z nás aspoň raz v živote vytvorí nejaký dokument, ktorý môže byť zaradený do kategórie „grafický desing“. Či už ide o pozvánku na oslavu narodenín, plagát alebo len inzerát na firemné či školské nástenku alebo web, tak táto kniha vám pomôže urobiť tak na profesionálnejšej úrovni. Grafický dizajn pre samoukov vysvetľuje základné princípy grafického dizajnu vrátane efektívneho využitia priestoru, farieb a písma. Publikácia transformuje ťažko získané skúsenosti profesionálnych dizajnérov do jednoduchých pravidiel, čo a, ako používať a čoho sa naopak vyvarovať, ilustrovaných tipov a rád doplnenými porovnávacími príkladmi. 

Graphic Design (Stephen J. Eskilson)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Pre tretie vydanie grafického dizajnu Stephen Eskilson aktualizoval pomocou 540 nových a existujúcich obrázkov kľúčové časti knihy. Najdôležitejšie je, že rozšíril úvod, počnúc počiatkami písania, a pridal novú kapitolu 11, ktorá skúma súčasné trendy v digitálnom dizajne. Kniha je chronologicky usporiadaná a sleduje dopad politiky, ekonómie, vojny, nacionalizmu, kolonializmu, rodu a umenia na grafických dizajnérov pracujúcich v tlači a filme a s najnovšími webovými, multimediálnymi a rozvíjajúcimi sa digitálnymi technológiami.

Graphic Design Thinking (Ellen Lupton)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Kreativita je viac ako vrodený talent; je to ťažko získaná zručnosť a ako každá iná zručnosť, zlepšuje sa aj cvičením. Myslenie na grafický dizajn: Ako definovať problémy, získať nápady a vytvárať rôzne formy. Autorka skúma celý rad neformálnych techník, od rýchlych prístupov miestnych odborníkov po formálnejšie výskumné metódy stimulácie nového myslenia až po konečné a presvedčivé riešenia. V štýle, v akom sa autorke Ellen stala známa, je prístup k technikám výučby písania brainstormingu zoskupený do troch základných fáz procesu návrhu: definovanie problému, vymýšľanie nápadov a tvorba formy.

Design Is Storytelling (Ellen Lupton) 

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Dobrý dizajn, rovnako ako dobré rozprávanie príbehov, oživuje nápady. Najnovšia kniha od ocenenej spisovateľky Ellen Luptonovej je príručkou pre tvorivé myslenie a ukazuje návrhárom, ako používať techniky rozprávania príbehov na tvorbu uspokojivej grafiky, produktov, služieb a zážitkov. Či už vytvárajú digitálnu aplikáciu alebo publikáciu bohatú na dáta, dizajnéri pozývajú ľudí, aby vstúpili na scénu a preskúmali, čo sa tam nachádza. Zaujímavé logo, rozloženie stránky alebo maloobchodný priestor používajú na vedenie používateľov na dynamických cestách čiary, tvary a tvary.

Playful Data (Wang Shaoqiang)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Kniha obsahuje vynikajúce a ilustračné infografické projekty od nadaných grafických dizajnérov, ilustrátorov, umelcov a dokonca aj vedcov. Nielen, že vizualizujú údaje hmatateľným a zapamätateľným spôsobom prostredníctvom hravých ilustrácií, ale tiež nám poskytujú inšpiráciu pre vyváženie farieb, slov a obrázkov, ako aj pre rozlíšenie medzi primárnymi a sekundárnymi informáciami, keď sa údaje zobrazujú spolu s obrázkami. 

martinus.sk Tagged : / /

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *