12 kníh o marketingu

Ani najnadanejším marketérom nestačí iba prirodzená intuícia. Ľudia už boli vo vašej koži a minimálne jeden z nich prišiel s lepším riešením, ktoré si môžete naštudovať. Našťastie veľa najlepších marketingových pracovníkov na svete napísalo o svojich skúsenostiach. Zostavili sme zoznam kníh, ktorý má niektoré z najlepších marketingových kníh všetkých čias pre podnikateľov, marketingových pracovníkov a kohokoľvek iného, ​​kto podniká alebo má na starosti značku. Naučte sa od najlepších marketingových pracovníkov a najlepších obchodných lídrov, aby ste mysleli inak, pochopili účel svojho podnikania a mnoho iného. 

Toto je marketing (Seth Godin)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha, čeština, čeština e-kniha, angličtina

Či už ste zakladateľom technologického startupu, malým podnikateľom alebo súčasťou veľkej korporácie, táto kniha vám môže pomôcť robiť prácu, na ktorú budete hrdí. Veľkí marketéri nevyužívajú spotrebiteľov, aby vyriešili problémy svojej spoločnosti; práve naopak – pomocou marketingu riešia problémy iných ľudí. Nezáleží na tom, aký je váš produkt, alebo služba. Táto kniha vám pomôže prekoncipovať spôsob, akým seba a svoje služby a produkty prezentujete svetu.

Hooked (Nir Eyal)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Prečo niektoré produkty upútajú našu pozornosť, zatiaľ čo iné prepadnú? Čo nás núti zaoberať sa určitými vecami len zo zvyku? Existuje základný vzor toho, ako sa nás technológie dotýkajú? Nir Eyal odpovedá na tieto otázky (a mnoho ďalších) pomocou modelu Hook – štvorkrokového procesu, ktorý pri zabudovaní do produktov nenápadne podporuje správanie zákazníka. Prostredníctvom po sebe nasledujúcich „cyklov spojenia“ tieto produkty privádzajú ľudí znova a znova bez závislosti od nákladnej reklamy alebo agresívnych správ.

Nákupologie (Martin Lindstrom)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina 

Je klasická reklama pasé? 

Martin Lindstrom tvrdí v tejto knihe, že to tak skutočne je. Opiera sa o výsledky výskumu, ktorý vykonal s tímom neurológov, dvoma tisíckami dobrovoľníkov a siedmimi miliónmi dolárov. Takzvaný neuromarketing, okolo ktorého sa celá kniha točí, rozoberá obľúbené marketingové a reklamné postupy, presvedčenia a povery, tradované z generácie na generáciu.

www.martinus.sk

Fialová krava (Seth Godin)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, čeština, angličtina

Chcete mať úspech v podnikaní, ale reklamy na vaše produkty už neprinášajú očakávaný efekt? Staňte sa fialovou kravou a odlíšte sa od stáda rovnako sfarbených, nudných kráv! Ponúknite pozoruhodný produkt alebo službu a začnite robiť marketing originálnym spôsobom, presahujúcim hranice tradičných 5 P. V knihe Fialová krava nájdete množstvo inšpirácie a inovatívnych myšlienok, ktoré vám pomôžu zmeniť tradičné marketingové myslenie, vyniknúť a získať 3 P zákazníkov – pozornosť, priazeň a v konečnom dôsledku aj ich peniaze.

Jak prodat neviditelné (Harry Beckwith)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

Táto kniha odborne zodpovedá otázku, ako funguje trh a ako premýšľajú potenciálni zákazníci. Je pokladnicou stoviek rýchlych, praktických a zrozumiteľných rád, z ktorých len málo dlhších ako jedna strana. Kniha vám v oblasti marketingu otvorí oči pre nové nápady.

Vplyv (Robert B. Cialdini)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha, angličtina

Jedna z najdôležitejších kníh úspešných marketérov sa od svojho prvého vydania stala klasikou pre všetkých čitateľov, ktorých zaujíma populárna psychológia. Autor, svetovo uznávaný odborník, na konkrétnych príkladoch z médií, reklamy, politiky, predajných stratégií známych firiem či dokonca armády a siekt, dopodrobna rozoberá každú „zbraň vplyvu“ – princíp ovplyvňovania, či presviedčania, ktorému máme tendencie pri svojom rozhodovaní podľahnúť alebo mu automaticky prispôsobiť svoje správanie, či uvažovanie.

Contagious (Jonah Berger)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Prečo sa o niektorých produktoch a nápadoch hovorí viac ako o iných? Prečo sú niektoré videá z YouTube také populárne? Prečo na niektoré veci na nás nalepia viac ako ostatné? 

Či už prostredníctvom osobných rozhovorov, e-mailov od priateľov alebo online hodnoteních produktov, informácie a názory od ostatných majú silný vplyv na naše správanie. Ústne podanie generuje viac ako dvojnásobok predaja platenej reklamy a je hlavným faktorom, ktorý stojí za 20 – 50% všetkých rozhodnutí o nákupe. Je to 8,5 až 30-krát účinnejšie ako tradičné médiá. 

Originálni (Adam Grant)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha, čeština, angličtina

Kniha Originálni čitateľom ukáže, ako môže ktokoľvek rozoznať dobrý nápad, úspešne prezentovať svoj návrh na zlepšenie a všimnúť si príležitosti na zavedenie zmeny. Načerpajte inšpiráciu od úspešného podnikateľa, ktorý vo svojich prezentáciách zdôrazňuje, prečo by potenciálni záujemcovia nemali investovať do jeho podniku, od zamestnankyne vo firme Apple, ktorá sa postavila Stevovi Jobsovi z troch úrovní nižšie, od miliardára a finančného mága, ktorý dáva padáka zamestnancom, lebo ho nevedia skritizovať, a od manažéra televíznej stanice, ktorý zachránil seriál Seinfeld pred dlážkou strižne. Táto kniha vám poskytne cenné rady a dodá odvahu, aby ste bojovali za svoje nápady a zlepšili svet okolo seba.

Made to Stick (Dan Heath, Chip Heath)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Čím to je, že mýty sú také pretrvávajúce, ale mnohé každodenné pravdy zabudnuté? Ako sa noviny snažia zabezpečiť, aby ich titulky vzbudzovali túžbu čítať ďalej? A prečo si pamätáme komplikované príbehy, ale nie komplikované fakty?  V priebehu viac ako desiatich rokov štúdia, autori knihy zistili, čo je to, čo určuje, či konkrétne nápady alebo príbehy utkvejú v našich mysliach alebo nie, a „Made to Stick“ je fascinujúcim výsledkom ich usilovného výskumu.

Umění vítězit (Phil Knight)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština audio-kniha, angličtina, angličtina e-kniha

Phil Knight patrí k tímu,  ktorí je za jednou z najlepšie predávaných značiek všetkých čias: Nike. Knight’s memoár je nabitý lekciami a poznatkami o tom, ako nielen formulovať koherentnú víziu značky, ale aj ju žiť. Pochopenie mechaniky a teórie marketingu je dôležité, ale kniha je schopná poskytnúť štúdiu, ktorá učí, ako dobre implementovať tieto taktiky.

Designing Brand Identity (Alina Wheeler)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Dobré značky nie sú len o stratégií, dizajne a copywritingu. Sú súhrnom všetkých troch týchto vecí. Podrobná kniha Aliny Wheelerovej o tom, ako komplexne uviesť na trh všetky aspekty značky, je jednou z najlepších marketingových kníh pre podnikateľov, ktorí hľadajú pochopenie všetkých aspektov svojich tímov a, ako z nich vyťažiť, čo najviac.

Positioning (Al Ries, Jack Trout)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Prvá kniha, ktorá sa zaoberá problémami komunikácie so skeptickou verejnosťou, popisuje revolučný prístup k vytvoreniu „pozície“ v mysli potenciálneho zákazníka, ktorá odráža vlastné silné a slabé stránky spoločnosti aj konkurencie. 

Tagged : / /

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *