Knižné Zoznamy

Knihy na mieru

Knihy, po ktorých už nikdy nebudete dýchať tak ako predtým

Vedeli ste, že sa počas dňa nadýchneme 22 000× denne. Dýchanie je niečo čo si ani neuvedomujeme, že robíme. Je to niečo automatické. Bez jedla vydržíme asi mesiac, bez vody vydržíme týždeň, ale bez dychu nevydržíme dlhšie ako 5 minút. Čo však definuje dych? Je to biologická funkcia nevyhnutná na prežitie? Tajný zdroj extázy a osvietenia?  Knihy o dýchaní a dychovej práci majú široký rozsah tém, no každej nájdeme niečo spoločné a to, že dýchanie je dôležitejšie ako sme si mysleli a mali by sme mu venovať patričný čas. 

Prinášame zoznam kníh, ktoré vám priblížia nielen dôležitosť dýchania, ale ponúkajú aj dychové cvičenia, ktoré vám nezaberú viac ako 5 minút denne. 

Po prečítaní len jednej z týchto kníh, už nikdy nebudete dýchať tak ako predtým. 

 

martinus.sk

Dych (James Nestor)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha, čeština, angličtina, angličtina e-kniha

Pre naše zdravie a celkovú pohodu nie je nič dôležitejšie než dýchanie – nádych, výdych, zopakovať dvadsaťpäťtisíckrát denne. Ľudia však prišli o schopnosť správne dýchať a má to vážne následky. Novinár James Nestor cestuje po svete a pátra po tom, kde sa stala chyba a ako to napraviť. Vyhľadáva ľudí skúmajúcich vedu ukrytú za starovekými dýchacími technikami, ako pránájáma, sudaršana-krijá či tummo, a spolupracuje s nadšencami dýchania, ktorých nazýva pneumonauti, aby vedecky preveril dávno existujúce teórie dýchania. Keď si prečítate túto knihu, už nikdy nebudete dýchať tak ako predtým.

Do Breathe (Michael Townsend Williams)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Keď v živote dosiahnete správnu rovnováhu, môžete robiť úžasné veci: tvoriť, vystupovať, viesť tím, vybudovať skvelú spoločnosť, založiť rodinu. Ale tak často sa misky váh prevrátia a my sa cítime preťažení a vystresovaní. Chete viesť rušný a produktívny život, ale nie na úkor nášho zdravia a pohody? A kľúč k tomuto? Náš dych. Náš dych je kľúčovým spojením medzi mysľou a telom a odráža to, s čím máme v danej chvíli do činenia. Hovorí nám, kedy sme mimo svojej rovnováhy. 

The Oxygen Advantage (Patrick McKeown)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Tajomstvo vášho zdravia, kondície a celkovej pohody spočíva v najzákladnejšom aspekte vášho cvičenia – dýchaní. Rozvíjanie sily tela pri ignorovaní sily dýchania je kontraproduktívne. Kniha ponúka ľahko použiteľné techniky dýchania, ktoré vám môžu pomôcť znížiť dýchavičnosť, zlepšiť spánok, ako aj znížiť úzkosť a stres. 

How to Breathe: 25 Breathwork Practices for Connection, Joy, and Resilience (Ashley Neese)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina 

Jednoduchý sprievodca dychovou prácou od uznávaného odborníka, ktorý vás prevedie 25 jednoduchými postupmi pre každodenné situácie, ako je odbúranie stresu, zvládanie hnevu, zaspávanie, spojenie s ostatnými a ďalšie. Poskytuje praktický návod na nasmerovanie sily vášho dychu, ktorý vám pomôže riešiť bežné problémy s bdelosťou a pokojom. 

Umění dýchat (Danny Penman)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, angličtina

Nadýchneme sa 22 000× denne. Ste si tohto počtu vôbec vedomí? Upokojte svoj život a zbavte sa stresu pomocou jednoduchej techniky Stručný sprievodca na nájdenie pokoja v tomto chaotickom svete, jednoducho tým, že si nájdete čas na dýchanie. Rozlúčte sa so svojou úzkosťou, stresom a nespokojnosťou, obohaťte svoju myseľ a uvoľnite svoju kreativitu vďaka týmto jednoduchým cvikom. 

Mohlo by vás zaujímať: 9 kníh, ak chcete lepšie spoznať svoje telo

Let It Go (Rebecca Dennis)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: angličtina

Vydýchnite svoje starosti a pokojne sa nadýchnite.Táto kniha je základnou príručkou, ktorá vám pomôže vyrovnať sa so stresom, úzkosťou a uľahčiť každodenný život každému. Dýchanie je prastará prax podporovaná modernou vedou. Nie je to len pre duchovne osvietených! Je to jednoduchý, ale účinný spôsob, ako si každý môže posilniť svoje zdravie a šťastie. Ponorte sa do malých sekcií s jednoduchými, okamžite účinnými metódami, ktoré vám pomôžu s: úzkosťou a stresom, smútkom, nájsť šťastie a pozitivitu, sebavedomie, sústredenie sa na prácu, energiu, hlbší spánok, silnejšiu imunitu a spomalenie starnutia, nájsť odolnosť a zotavovanie sa (z choroby), ako aj cvičenia vhodné pre rodinu na pomoc deťom aj rodičom.

Cesta ľadového muža (Wim Hof, Koen de Jong)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha, čeština, čeština e-kniha

Veda potvrdila, že legendárna metóda Wima Hofa postavená na dychových cvičeniach a otužovaní podstatne zvyšuje energiu, zlepšuje prekrvenie, znižuje stres, podporuje imunitný systém, posilňuje telo a úspešne bojuje s mnohými chorobami. Vďaka dlhoročnému odhodlaniu a pokusom na vlastnom tele Wim zistil, ako ovládať vlastné telo. Zabehol maratón iba v šortkách pri mínus šestnástich stupňoch. Preplával niekoľko stoviek metrov pod ľadom, hodinu a pol sedel v nádobe s ľadom bez toho, aby sa mu zmenila telesná teplota. Kniha ponúka nielen vedecké dôkazy, ale aj konkrétne kroky, vďaka ktorým si môže každý zvýšiť odolnosť voči chorobám a naštartovať liečebné procesy vo vnútri tela. Zistite, ako na ľadové dlane a chodidlá či kŕčové žily. 

Holotropní dýchání (Stanislav Grof, Christina Grofová)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština

V knihe podrobne popisujú svoju metódu holotropného dýchania, ktorá predstavuje zásadný prielom v oblasti psychoterapie a sebaskúmania. Výraz holotropný doslovne znamená „smerujúce k celistvosti“(z gréckeho holos – celok a trepein – pohybovať sa smerom k niečomu). Holotropné dýchanie vo svojej praxi využíva pozoruhodne liečivého a transformačného potenciálu zmenených stavov vedomia, ktoré vyvolávajú širokú škálu zážitkov, ktorá poskytuje jedinečné terapeutické možnosti v podobe znovuprežitia spomienok z detstva, novorodeneckého obdobia, jednotlivých fáz pôrodu a prenatálneho života a tiež rôzne prvky z historických a archetypálnych oblastí kolektívneho nevedomia. 

Výdych (Richie Bostock)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: slovenčina, slovenčina e-kniha

Viac ako štyridsať jednoduchých dychových cvičení, ktoré pomáhajú zlepšiť telesné zdravie a získať emočnú pohodu. Naučte sa využívať dych na zníženie stresu, zvýšenie hladiny energie, zlepšenie spánku či športovej výkonnosti. Za deň urobíme 17 000 – 29 000 nádychov a výdychov. Napriek tomu si väčšina z nás neuvedomuje, že dýchame nesprávne, čo nám môže spôsobovať únavu, bolesti hlavy, tráviace problémy, poruchy spánku, chronický stres a úzkosť. Pritom na zvýšenie energie, dosiahnutie lepšieho spánku a získanie väčšej psychickej i fyzickej pohody stačí, aby sme sa naučili dýchať určitým spôsobom. Dýchanie je tajná zbraň, o ktorej ste ani netušili, že ju máte!

www.martinus.sk

Pránájáma: technika dechu (André Van Lysebeth)

Kúpte teraz, dostupné v jazykoch: čeština, čeština e-kniha

Jedna zo základných prác o joge zameraná na techniku ​​dychu. Prána je súhrn všetkej energie oživujúcej človeka, energie, ktorej najviditeľnejším prejavom – na ktorý možno najľahšie pôsobiť – je dych, „dýchanie“. Preto sa hathajogin plne sústreďuje na dýchanie, aby ovládal všetky potenciálne v ňom existujúce energie, a tak dosiahol dokonalú harmóniu s týmto vesmírom, v ktorom žije. 

Related Posts